Die Musiker

Jaan Bossier, Klarinetten und Arrangements // clarinets and arrangements

Der Belgier Jaan Bossier ist Gründungsmitglied des Mahler Chamber Orchestra, Klarinettist beim Ensemble Modern Frankfurt und Bassklarinettist des Lucerne Festival Orchestra. Als Soloklarinettist regelmäßiger Gast u.a. beim Concertgebouworkest Amsterdam. Er gibt Kammermusikkonzerte und Meisterkurse weltweit. 2009-2015 war er Dozent an der Musikhochschule Bremen und seit 2015 an der Musikhochschule Frankfurt im Rahmen der Internationale Ensemble Modern Akademie (IEMA). Als Dirigent war er u.a. tätig beim belgischen Ensemble Champ d'Action. Jaan Bossier spielt alle Klarinetten, ist Initiator und Kopf von Bossier Quartet und schreibt die Arrangements.
Jaan Bossier is a founding member of the Mahler Chamber Orchestra, clarinettist in the Ensemble Modern Frankfurt and bass clarinettist of the Lucerne Festival Orchestra. As a solo clarinettist he is a regular guest at a.o. the Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam. He plays chamber music concerts and gives master classes worldwide. 2009-2015 he was a teacher at the Musikhochschule Bremen, and since 2015 at the Musikhochschule Frankfurt as part of the International Ensemble Modern Academy (IEMA). As a conductor he has been working with a.o. the Belgian ensemble Champ d'Action. Jaan Bossier plays all clarinets, is initiator and leader of Bossier Quartet for which he also writes all the music and arrangements.

Florian Peelmann, Bratsche // viola

Nachdem Florian Peelmann den Klang des Gamelan in Indonesien absorbiert hat, studierte er Geige und Bratsche in Helsinki, Manchester, Antwerpen und Berlin. Er spielt Konzerte als Solist und in verschiedenen Kammermusikbesetzungen und war Dozent an der Hans Eisler Musikhochschule Berlin. Er war Stimmführer Bratsche beim Kammerorchester Brüssel und dem Gürzenich Orchester Köln. Er ist ein regelmäßiger Gast bei den Berliner Philharmonikern und als Stimmführer auch bei der Staatskapelle Dresden, Staatsoper München, The Northern Sinfonia und The Australian Chamber Orchestra. Florian ist nicht nur Musiker, sondern manchmal auch Schauspieler oder Puppenspieler.
After absorbing the sound of gamelan in Indonesia, Florian Peelmann studied the violin and the viola in Helsinki, Manchester, Antwerp and Berlin. He plays concerts as a soloist as well as chamber music, and had a teaching position at the Hans Eisler Musikhochschule Berlin. He has been Principal Viola of the Brussels Chamber Orchestra and the Gürzenich Orchester Köln. He is a regular guest with the Berliner Philharmoniker and a guest principle with the Dresden Staatskapelle, Munich Staatsoper, the Northern Sinfonia and the Australian Chamber Orchestra. Sometimes he is even not only a musician, he appears as an actor or as a puppeteer.

Gwen Cresens, Akkordeon // accordion

Der Belgier Gwen Cresens spielt Akkordeon und Bandoneon und ist Arrangeur und Komponist. Er studierte an der Musikhochschule in Antwerpen und folgte Meisterkursen von Vladimir Subizki, Wiatcheslaw Semyonov, Oleg Sharov, Joseph Macerollo, Frank Marocco und Renzo Ruggiero. Gwen arbeitete mit Luciano Pavarotti, Stephan Eicher und Wannes van de Velde. Engagements bei Kadril, Kommil Foo und Raymond van het Groenewoud. Weiter war er zu hören bei der Theatergesellschaft les Ballets C de la B, und mit den klassischen Orchestern Royal Flemish Philharmonic, Brussels Philharmonic en Rotterdam Philharmonic.
Gwen Cresens is a belgian accordion- and bandoneon player, and is an arranger and composer. He studied at the Conservatory of music in Antwerp and followed masterclasses with Vladimir Subizki, Wiatcheslaw Semyonov, Oleg Sharov, Joseph Macerollo, Frank Marocco und Renzo Ruggiero. Gwen has worked with Luciano Pavarotti, Stephan Eicher und Wannes van de Velde, and has fixed engagements with Kadril, Kommil Foo and Raymond van het Groenewoud. Further more he appeared with the theater company les Ballets C de la B, and with the classical orchestras Royal Flemish Philharmonic, Brussels Philharmonic en Rotterdam Philharmonic.

Axel Ruge, Kontrabass // double bass

Axel Ruge war Stipendiat der Orchester-Akademie der Berliner Philharmoniker bevor er sich Solostellen in Kopenhagen und beim WDR Sinfonieorchester Köln erspielte. Über die Arbeit im Sinfonieorchester hinaus spielt er regelmäßig als Gast mit Kammerorchestern wie dem Mahler Chamber Orchestra, dem Chamber Orchestra of Europe und dem Australian Chamber Orchestra. Er unterrichtet Kontrabass an der Musikhochschule Frankfurt am Main.

Axel Ruge was a scholarship holder of the Orchestra Academy of the Berlin Philharmonic Orchestra, before taking the positions as solo bassist in Copenhagen and the WDR Symphony Orchestra Cologne. He is a regular guest in the Mahler Chamber Orchestra , the Chamber Orchestra of Europe and the Australian Chamber Orchestra. He teaches double bass at the Musikhochschule Frankfurt.

Special Guest: Amparo Cortés, Flamenco-Gesang // flamenco singer

Amparo Cortés wurde in Sevilla, in eine Musikerfamilie hineingeboren. Der Innenhof des großen Familienhauses war Treffpunkt für die ganze Nachbarschaft. Es wurde gefeiert, gesungen und getanzt, um die täglichen Sorgen des Lebens unter dem Regime Francos zu vergessen. Als sechzehnjährige packte sie ihre Erinnerungen aus dieser Zeit in einen kleinen Koffer und reiste nach Belgien, auf der Suche nach einer besseren Zukunft. 1978 begegnete sie dem flämischen Sänger, Autor und Flamenco Gitarristen Wannes Van de Velde, ihren ‘compañero’, mit dem sie zahlreiche Flamencoprojekte auf die Bühne brachte. Es war ihre Leidenschaft für Flamenco, die sie den Koffer voller Erinnerungen öffnen ließ, – so zu hören in ihren Sevillana Rosas Negras. Diese Erinnerungen verarbeitete Amparo auch in eigenen Liedern. 2003 veröffentlichte sie eine Sammlung mit Gedichten, Con la moña de jazmines, in denen sie ihre Liebe und nostalgischen Gefühle für Andalusien in Worte fasst.

Amparo Cortés was born in Seville’s Cerro del Águila and grew up in a musicians family. They lived together in a building with numerous dwellings around an inner patio where all the neighbours would gather to celebrate birthdays and other happy occasions, or just to sing and dance in order to forget the daily worries from living under Franco’s regime. However, just 16 years old, carrying all these memories in a cardboard suitcase, Amparo travelled to Belgium. In 1978 she met Flemish singer, writer and flamenco guitarist Wannes Van de Velde, her ‘compañero’ as she calls him, with whom she became involved in many flamenco projects. It was her passion for flamenco that made her open up her little suitcase full of memories – as she sings in her Sevillana Rosas Negras – and she metamorphosed those memories into her own songs and recordings. In 2003 she published a collection of poems, Con la moña de jazmines. These poems express her love for Andalusia and her nostalgic feelings for all she has experienced there.

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